Spaans, Engels en een little touch Nederlands

8 september 2019 - Elx, Spanje

Yess het is weekend!

Om ons weekend even goed in te luiden zijn we donderdag avond ergens lekker wezen eten! We waren een half uur aan het lopen naar een restaurantje waar we goede recensies over hadden gelezen. Eenmaal aangekomen was het daar dus dicht helemaal top!  Dus zijn we terug gelopen en hebben we daar een restaurantje uitgezocht. Het was er erg rustig maar het eten was er erg lekker. We begonnen met een lekker wijntje daarna nam ik een soort wrap en als toetje een heeeerlijke brownie!

WhatsApp Image 2019-09-08 at 12.27.23 (2)

Vrijdag hadden we gevraagd of dat Maria met ons wilde uit eten, eerste instantie kon ze maar uiteindelijk kwam zaterdag haar beter uit! Overdag zijn Julia en Ik voor de eerste keer naar de sportschool geweest. Het sporten daar is erg fijn iedereen wilt je graag helpen en het is daar super rustig dus je kunt alles doen.

Daarna zijn we wezen winkelen in Elche, Aljub. Hier hebben we ook lekker een lasagne gegeten. We wilde eigenlijk een normale lasagne maar we kregen de verkeerde eentje met pesto of iets erop... Dus wij maar opgegeten. Of ja Julia heeft hem netjes op gegeten ik heb de helft laten staan. Maar het brood wat we van te voren kregen was wel echt mega lekker!

Eenmaal thuis was ons briljante voorstel om een meiden avond te hebben om 4 uur in de middag haha. We hebben maskertjes opgedaan en onze nagels gelakt onder genot van een lekker wijntje en chips. Erg gezellig was dit en we waren weer als herboren!

WhatsApp Image 2019-09-08 at 12.27.23 (3)

WhatsApp Image 2019-09-08 at 12.27.23 (4)

WhatsApp Image 2019-09-08 at 12.29.03

's Avonds zouden we lekker de serie die ik keek Vis a vis het nieuwe seizoen gaan kijken. Juul was best moe dus die ging slapen ik heb uiteindelijk 4 aflevering gekeken OEPS haha!

Zaterdag begonnen we de dag om naar de sportschool toe te gaan. Hier zijn we best lang geweest. Thuis lekker weer fris gedoucht en toen ben ik begonnen met leren en een planning te maken. Helemaal zen door het leren heb ik bij een supermarkt in onze straat. JAAAJAA we kwamen er pas achter dat er een kleine supermarkt bij ons in de straat zit. Heb ik even water gehaald want geloof me dit scheelt echt veel zweetdruppels of dat ik daar mijn water haal of bij de Aldi. Eenmaal thuis lag Julia te slapen als een roos en te genieten van haar siësta. Dus ben ik verder gegaan met mijn serie en heb ik daarna appels en chips gehaald bij de Aldi.

WhatsApp Image 2019-09-08 at 12.25.21 (1)WhatsApp Image 2019-09-08 at 12.25.21

's Avonds zijn we wezen uiteten met Maria. Maria is een kamer genootje van ons alleen ze spreekt erg gebrekkig Engels. Dus we hebben die avond gepraat in het Engels met Spaans erdoor heen en een beetje Nederland. We verstonden elkaar vaak wel maar ook soms vroegen we iets en begon ze te lachen of zei ze zomaar ja. Dit was wel grappig want toen merkte we dat ze het niet begreep. Het restaurantje waar ze ons naar toe bracht hadden ze heerlijke burgers! Het was een hele gezellige avond!

WhatsApp Image 2019-09-08 at 12.27.23 (1)WhatsApp Image 2019-09-08 at 12.25.21 (2)

WhatsApp Image 2019-09-08 at 12.27.23 (5)

Ohja helemaal vergeten te zeggen Julia en ik hebben onze kamer anders ingericht:

WhatsApp Image 2019-09-08 at 12.24.01Eerst stonden de bedden naast elkaar en het bureau op de plek van Julia's ( groene) bed. Nu hebben we veel meer ruimte voor ons idee!WhatsApp Image 2019-09-08 at 12.23.45

Vandaag hebben we niet zo veel op de planning... Dus we zien wat de dag brengt! Morgen in ieder geval de wekker om 7 uur en weer naar stage toe!

1. Arno Claassen:
    8 september 2019
    Weer een superleuk verhaal Aike..is heerlijk mee te kunnen genieten van jullie doen en laten..👍😘
  2. Rosita:
    8 september 2019
    Heel leuk om je zo te kunnen volgen Aike! Je mag trots zijn op wat je doet! 😘😘
  3. Annie de wit:
    8 september 2019
    Hoi Aike , ik zit heerlijk te genieten van jou verhalen wat er zoal gebeurt op een dag 😃er wordt wat afgewandeld door jullie en gezweet met al dat sporten en dan ook nog voor een flesje water , gelukkig een supermarktje in de buurt gevonden 😂dan heb je wel een maskertje en 🍷verdiend fijne stageweek 😘😘
  4. Inge:
    9 september 2019
    Mooie verhalen Aike!!! Geniet ervan!