Eerste stagedagen

5 september 2019 - Elx, Spanje

Holaaa

Wat had ik maandag slecht geslapen, werd wel elk uur wakker... Toen ik op het goede tijdstip wakker werd had ik er ergens wel zin in maar had wel door dat ik niet fit was en had last van mijn rug, waarschijnlijk door het raar liggen in de nacht. Maar verder begon de dag goed want Fernando ( docent op Kings College Alicante) kwam ons met de auto ophalen en zo hadden we ongeveer een half uur langer de tijd! Eenmaal aangekomen op die school ontving Vanessa ons ze was heel lief en ze leed ons rond en bracht ons naar de mevrouw die onze papieren zou gaan bekijken. Zenuwslopend maar gelukkig was alles goed. We werden naar een muzieklokaal gebracht waar veel stoelen stonden en hier kregen we uitleg. Na een uurtje of 2 mochten we al weer gaan want we moesten de rest van de informatie gaan halen in Elche ( onze school).

WhatsApp Image 2019-09-05 at 18.29.21Mijn uniform!

Op onze school hebben we kennis gemaakt met de docenten. Ik heb een hele lieve stagebegeleider ze komt officieel uit Londen en er is nog een docent in de klas zij is Spaans. We hebben 12 kinderen in de klas dus het is lekker knus. We hebben deze dag nog spullen klaar gezet voor Dinsdag, wanneer de kinderen naar school toe komen.

Dinsdag begon de dag helaas lekker slecht, ik had last van koorts, hoofdpijn en een keelontsteking... Maar ik wilde persé naar school, want ja is toch je eerste stage dag en die wil ik niet missen. Dus wat medicijnen achter mijn kiezen en gaan. Ik kwam in een bezweet uniform aan maar gelukkig heeft de airco dit opgedroogd haha!

De kindjes zijn heel leuk, we hebben 1 tweeling die precies op elkaar lijkt en zelfs de zelfde schoenen draagt dus je het amper ziet... Verder wat mij opviel was dat ze super veel complimentjes geven aan de kinderen. En tijdens een opdracht hoeven ze dit niet te doen ze mogen ook zelf iets educatief ontdekken, met behulp van de spelletjes. Zo had een jongetje een brug gemaakt blokjes en gebruikten stoelen en tafels als ondersteuning, mijn stagebegeleider was super trots en had een foto ervan gemaakt en zet dit in z'on registratie app. Ook kunnen de kinderen Dodjo's verdiennen dit kan om goed zitten zijn, luisteren, uitdagend werkje doen etc. en eind van de dag krijg je als je genoeg dodjo's hebt een sticker!

Woensdag ben ik thuisgebleven want voelde me nog steeds niet lekker... Dus heb ik medicijnen gehaald en 's avonds lekker een groentesoepje gemaakt!

Donderdag JOEHOEEE ik voelde me eigen eindelijk beter. Ik ging met een goed humeur naar mijn stage toe. Ik had er echt zin in. De dag verliep weer voorspoedig en het was weer echt leuk! Natuurlijk merkte ik wel dat de docenten vandaag wat strenger waren voor de kinderen.  Wat wel leuk was, ik moest surveillance overnemen van iemand omdat hij het gister voor mij had gedaan. Dus kon ik pas laat eten en at ik samen met de schoonmaker en de kantine vrouw. Maar ze kunnen geen Engels dus hebben we met handen en voeten gepraat, ik heb hun Engels geleerd en zij mij Spaans erg grappig. Het was een geslaagde dag en weer erg leuk!

Ohja een dag van mijn kinderen ziet er zo uit ongeveer:

1. Ze beginnen met binnenkomen
  10. Vervolgens eten in de kantine
  11. Dan gaan ze weer naar buiten
  12. Daarna zijn ze bezig met een gezamenlijke opdracht
  13. Weer Snacktijd
  14. Dan vaak de Dodjo's, even een filmpje en ze gaan naar huis!

De kinderen zijn rond de 4 jaar!

1. Marco Adam:
    Staat je goed meid 👍
  2. Ellie Kuitert:
    5 september 2019
    Fijn dat je je weer wat beter voelt, Aike! En leuk, die kleintjes om mee te starten, blijf je in deze groep of ga je wisselen een keer? Goh wat een ervaringen doe je op zo!
  3. Rosita:
    Super Aike!! Fijn dat je weer opgeknapt bent! 😘
  4. Arno Claassen:
    5 september 2019
    Weer mooi verteld Aike ..leuk om te lezen. Gelukkig ben je weer opgeknapt.!👍 .
  5. Annie de wit:
    5 september 2019
    Fijn dat je weer beter bent ,Aike en leuk dat je een tweeling in het klasje hebt ben benieuwd naar de stageverhalen 😀😘