Aan alles komt helaas een einde

22 december 2019 - Elx, Spanje

Gek vind ik het, gek hoe de tijd kan vliegen en gek hoe ik eerst een hekel aan Engels had en nu het heerlijk vind om erin te praten.

De laatste week was een bijzondere week ik wist dat het na deze week over zou zijn maar ook weer niet, ik had alleen niet zo een gevoel. Zo was mijn stage deze week mega leuk ik heb ook meer dagen in nursery gestaan omdat een docent miste, ik heb mee films gekeken en lekker genoten. Vrijdag onze laatste dag was erg mooi we werden naar voren geroepen em werden bedankt door het team en mijn stageklas(sen)! En op het einde van de dag wanneer we altijd ons bye bye liedje zingen begon mijn stagebegeleider te huilen en huilde ik lekker mee..

Screenshot_20191222-232951_SnapchatScreenshot_20191222-233145_WhatsAppScreenshot_20191222-233150_WhatsAppScreenshot_20191222-233155_WhatsApp

Zo fijn dat je met de kinderen en mensen om je heen het zo goed naar je zin hebt maar het vervelende daar aan is dat je een band op bouwt en je daarna afscheid van elkaar moet nemen. Alle docenten zeiden dat wanneer we in de buurt zijn we moeten langskomen! En dat willen we ook zeker doen.

Screenshot_20191222-233201_WhatsApp

In de avond zijn we lekker eerst champagne gaan drinken en daarna wezen eten bij onze favoriete restaurant met collega's en vervolgens goed gefeest in Elche. Toen we thuis kwamen hadden onze huisgenoten een Elche sjaal achtergelaten en een foto lijstje met ons allemaal, zo lief!

Screenshot_20191222-233204_WhatsAppScreenshot_20191222-233036_Snapchat

Wakker worden met zo een stevige kater heb ik nog nooit gedaan maar we moesten wel uit ons bed komen! Want we hadden in de avond afgesproken met 2 collegas van Kings College (de ene was een stagebegeleider van mij en de ander is een vriendin van haar en de docent van year 1 en 2) om te eten in Alicante. Eerst hebben Julia en ik goed geshopt en heb ik een nieuwe mooie jas gekocht. Daarna zijn we wezen eten in een hele gave tent met goede burgers en je kon er tattoos laten zetten. Er was een voordeel menu voor 45 euro en dan had je eten drinken en tattoo.

Ik loop al best lang te zeggen dat ik een tattoo wilde en eigelijk wel eentje hier en dit was de perfecte kans, dus even wat appjes gestuurd en uiteindelijk besloten om te doen!

Heel gaaf is het geworden, een palmboom heb ik laten zetten, een palmboom omdat Elche bekend staat om zijn vele palmbomen. Met een golfje omdat ik een losse maar zo alleen vond staan.

Screenshot_20191222-233208_WhatsAppScreenshot_20191222-233612_WhatsApp

In de avond zijn we naar huis gegaan want Julia was niet helemaal lekker geworden.

Het was zo een gezellige avond met Julia en de meiden van ons werk!

Vandaag hebben we alles schoongemaakt en onze koffers zijn gepakt. En ondanks dat we 3 uur hebben moeten wachten voor ons eten en er 2 gecanceld waren was het een top dag!

Ik ben blij dat ik dit avontuur heb mogen meemaken. Zoveel nieuwe mensen leren kennen en zoveel meer ervaring. Ik had niet gedacht dat ik het zo vervelend zou vinden om hier weg te moeten. Ik ben wel blij om weer iedereen te zien!

Morgen nog de laatste dingetjes doen en dan terug naar huis!

Maar toch voel ik me ook wel een beetje verdrietig dat dit mooie avontuur nu tot zijn einde is gekomen...

1. Rosita:
    22 december 2019
    Lieve Aike... Wat mag je trots zijn op jezelf! Je hebt het zo goed gedaan! Fijn dat je het ook zo enorm naar je zin hebt gehad... Bijzonder he hoe de tijd voorbij kan vliegen! Dit is een ervaring die jou nooit meer afgepakt kan worden! Super goed gedaan! Fijn om je snel weer te zien! Dikke kus 😘
  2. Steffie:
    22 december 2019
    Lieve Aike, ik snap het helemaal, al heimwee hebben naar iets waar je nog wel bent... dat wil zeggen dat je het heel goed naar je zin hebt gehad! Dat was ook te lezen en zien in jouw berichten!!!
    Mooie herinneringen gemaakt tijdens je Spaanse avontuur, dat pakt niemand je meer af!
    Ok vind het wel fijn om met kerst weer met je aan tafel te zitten en alle verhalen te horen!
    Tot snel, groet Steffie
  3. Peter:
    23 december 2019
    Het was heel leuk Aike dat we van jou verhalen hebben mogen genieten,en fijn voor jou dat jij er hebt genoten daar in het mooie Spanje ik snap het dat je straks die mensen en gezelligheid mist,maar we zijn benieuwd met de kerst van jou verhalen,
    Groetjes Opa
  4. Annie de wit:
    Hoi lieve Aike
    Heb wel steeds genoten en moeten lachen om je mooie en soms spannende verhalen dat gaan wij missen nu je avontuur bijna afgelopen is . Je hebt wel een fijn afscheid gehad met ieder waar je het leuk mee hebt gehad , en morgen een goede reis terug en willen wij je weer graag zien en je verhalen horen ,tot gauw knapperd met denk een koffer extra met nieuwe kleren 😂😘🥰
  5. Arno Claassen:
    Hoi Aike,
    Je laatste verhaaltje van je Spaanse avontuur . We gaan het missen. Wat heb je het knap gedaan en wat héb je veel meegemaakt..met al die mooie herinneringen in je rugzak terug naar huis.. Het was fijn en vooral gezellig dat we mee hebben mogen genieten met je Spaanse stage periode. Goeie reis naar huis en hele fijne Feestdagen met iedereen die je lief is. Groetjes Arno😘
  6. Ellie Kuitert:
    23 december 2019
    tot 2e Kerstdag Aike, hoor graag wat verhalen over je Spaanse avonturen, mooi dat je dit toch maar allemaal hebt mogen meemaken. Goede reis terug!