NOODWEER!

16 september 2019 - Elx, Spanje

Joejoe!

Wat was het een leuke, drukke en bizarre week...

Maandag begon de week weer met stage. Het was er weer erg leuk en de kinderen waren al een stuk meer gewend. Ik zelf ook trouwens! Ik had aan Carol gevraagd wat ze precies van mij verwachte, ze vertelde me dat ze graag wilde weten wat ik graag verwachtte en wilde leren deze periodes. Het gene wat ik haar heb verteld is:

- Groepjes begeleiden

- Opdrachten bedenken

- Engels verbeteren

- Observeren

Ze vond dit goede ideeën en later deze week ging ze hier gelijk mee aan de slag.

Dinsdag en woensdag waren ook gewone stagedagen. Ik heb wel een paar extra taken gekregen. Ik mag allerlei Science proefjes bedenken, elke maandag morgen en einde van de maandag in een groep lager helpen, kindjes begeleiden én ik mag voortaan met een groepje leerlingen die moeite hebben met schrijven oefeningen gaan doen elke dag 10 minuten.

Ook heb ik deze week al met een paar leerlingen geoefend met rekenen. Dit heb ik gedaan met behulp van extra materialen. Zo kregen ze inzicht wat ze deden. Ook heb ik aangepast op het niveau van het kind. Hieronder heb ik 2 opdrachten staan:

WhatsApp Image 2019-09-15 at 23.49.23 (1)Deze was voor het kind dat het nog moeilijk vond. We hebben blokjes gebruikt en dat samen opgeteld tot 10.

WhatsApp Image 2019-09-15 at 23.49.23Hier heb ik wat moeilijkere sommen gebruikt en ging ze zelf met de beertjes tellen!

Donderdag zou het noodweer worden daarom werd er woensdag aan ons verteld dat we die dag vrij waren. Dus Julia en ik gingen donderdag lekker opstap en shoppen met het mega slechte weer!! Want wat kwam het met bakken uit de lucht, heb het nog nooit zo heftig gezien zelfs niet in Nederland. Dus wij hebben lekker cocktailtjes en wijntjes gedronken.

WhatsApp Image 2019-09-15 at 23.48.28

's Avonds zijn we naar een bar gegaan die heet Parabarap. Hier is alles mega goedkoop. Deze avond hebben we allerlei Erasmus studenten leren kennen en nummers uitgewisseld. En het mooie van alles was dat we een uitnodiging kregen van een paar Nederlanders voor hun huisfeest!

WhatsApp Image 2019-09-15 at 23.48.28 (1)Ik had nieuwe kleren gekocht dus had ik even geswitched haha!

Door het oh zo fijne noodweer reden er alweer geen treinen dus moesten we een bus gaan zoeken, suprise suprise haha!

Vrijdag hadden we lekker bijgeslapen en zijn we 's avonds naar onze Nederlandse nieuwe vrienden gegaan. Het was een super gaaf feest en hebben daar nog meer Erasmus mensen ontmoet. Het was zo gezellig en zoveel verschillende landen!

WhatsApp Image 2019-09-15 at 23.15.29

WhatsApp Image 2019-09-15 at 23.48.28 (2)

Eindelijk was het zaterdag, de dag dat de nieuwe club open ging in Elche. Maar ja we waren wel echt moe en hadden ook geen zin. En opeens kreeg ik de schoonmaak tik, ik heb het hele huis schoongemaakt en we hebben allemaal wasjes gedraaid.. 's Avonds een lekkere pizza gegeten en toen naar bed gegaan.

Vandaag zijn we naar het strand geweest het was erg lekker weer. En de golven waren mega super hoog, dus wij als 2 kindjes in het water lekker genoten van de hoge golven heerlijk! Daarna zijn we nog wezen Wii'en bij onze Nederlandse vrienden en daarna nog lekker kfc gegeten. Eenmaal thuisgekomen heb ik nog even met mijn lieve (ex) collega's / vrienden gevideobelt. Een goede afsluiter van de avond! Morgen weer lekker vroeg uit ons bedje.

Buenos Noches!

1. Annie de wit:
    16 september 2019
    Aike wel weer een hele leuke en spannende week gehad jij , en een leuke school zo te horen . Geniet en veel plezier met je nieuwe vrienden samen 😘