Wat een top week!

4 november 2019 - Algar, Spanje

Hollaa guapas deze week een lekker lange blog!

We begonnen deze week op stage dat ik met de kinderen hun favoriete karakter van het boek mag schilderen, weet je nog wel dat boek wat ging over groentes! Grappig om te zien wat de niveau verschillen van de kinderen zijn. Vervolgens mocht ik vandaag een ontwerp maken van Supertato en Evilpea ( de hoofdpersonages van het boek) die de kinderen dan later zouden inschilderen.

WhatsApp Image 2019-11-04 at 16.10.51 (1)De meiden hadden deze ingeschilderd. ( Supertato) WhatsApp Image 2019-11-04 at 16.10.51Deze hadden de jongens ingeschilderd. ( Evilpea)

Wat vandaag opviel was dat de kinderen erg onrustig waren, maar hier zit een vage theorie achter, die de docenten op deze school hebben:

Elke keer wanneer het volle maan is of wanneer er iets bijzonders met de maan is zijn de kinderen erg onrustig of vertonen ze anders gedrag dan normaal. Dit is tot nu toe elke keer zo geweest wanneer wij de indruk hadden dat de kinderen anders waren dan normaal, gingen we het opzoeken en was het volle maan of dit keer iets bijzonders met de maan. En dan is het niet alleen in onze eigen klas maar oprecht in elke klas hebben ze er last van. Echt zo vreemd en cool tegelijkertijd.

Dinsdag waren de kinderen super geconcentreerd en rustig in de klas. Vandaag mocht ik met de 'lowies' een brief schrijven naar supertato. Het doel was dat ze schreven: to schrijven supertato tekenen, the trap ( de val) tekende en schrijven en from met hun naam schrijven. Dit vond ik heel leuk om te doen omdat de kinderen erg gemotiveerd waren omdat ze geloofde dat supertato het zou gaan lezen en het op het bord ( zie foto's hierboven) kwam te hangen. Oh en de super geconsentratie van de leerlingen was in de middag weer over haha!

Woensdag had ik met de kinderen steeds in groepjes, met blokken gebouwd en moesten ze steeds een meer doen en vertellen hoeveel ze nu hadden. Dit ging bij de een beter af dan bij de ander maar uiteindelijk lukte het bij iedereen wel op zijn eigen niveau. Rond de middag heb ik met Carol de klas verbouwd en samen gekeken wat het beste en meest praktisch was voor de klas. Ook een keer leuk om mee te maken.  Rond de namiddag heb ik met de kinderen een grote pompoen uitgehold om die later een gezicht in te laten snijden.

Hooowww halloween dayy! We hoefden niet in ons uniform naar school maar mochten lekker verkleden zoals bijna alle kinderen en docenten op school!

WhatsApp Image 2019-10-31 at 07.40.05

In de hele school was iedereen verkleed behalve een jongetje uit mijn klas. Was wel zielig want normaal doet hij altijd wel stoer maar hij was erg bang en hij keek iedereen erg raar aan. De dag verliep goed maar toch waren ze drukker dan normaal, je weet wel dat gevoel als je op stage carnaval viert, dat kost altijd veel energie zo voelde het een beetje. In de middag ging heel de school samen film kijken en gingen alle docenten behalve de directeur en een iemand anders voor zichzelf werken. Ik heb wat gelamineerd en gekletst met Steph, docent van year 3, zij heeft een klas met 4 kinderen.

Aan het einde van de dag was ik mega enthousiast want Mama en papa stonden buiten te wachten ik rende letterlijk naar buiten. Super leuk om ze weer te zijn na 2 maanden ( ondanks het korter voelde). We zijn naar ons huisje gegaan en heb ze rondgeleid. Daarna een koekje en thee gedronken en vervolgens naar de stad om wat te eten. Eerst hebben we ons favoriete rose bier gedronken en papa gewoon bier bij ons favoriete goedkope tentje en daarna lekker pizza gaan eten bij het tentje ernaast. Maar omdat we al rond 7 uur gingen eten hadden ze nog niet de volledige menu kaart dat was pas vanaf 8 dus hadden we maar gewoon pizza gegeten. En afgesloten met een ijsje van Julia.

's Avonds zijn Julia en ik nog even uitgegaan bij een kroegje wat erg gezellig was! Ook heb ik een talent hier ontwikkeld ik heb zo vaak dat ik iemand tegen kom en die precies lijkt op iemand uit Nederland ik heb dit echt al zo vaak hier gehad met verschillende mensen. Dan laat ik een foto van die persoon aan Julia zien en die vergelijkt hen dan ook en het lijkt ook bijna altijd op elkaar. Dit keer hadden we dat ook met onze loopbaanbegeleider op het summa, Daniel. Wij stuurde de foto in de groepsapp en zelfs hij was in shok haha!

Vrijdag ben ik samen met papa en mama naar het strand in Alicante gegaan. Eerst hebben we lekker paella gegeten en daarna toen we op het strand wilde gaan liggen was de zon zeg maar verdwenen. Toch maar even pootje gebaden in het water en toen gelegen op onze handdoek.

's Avonds zijn we ook lekker gaan uiteten ik had een lekkere grote salade en papa, mama en Julia een mega lekkere burger onder genot van een wijntje of biertje. Na het eten hebben we nog een toetje gegeten en toen was onze buik weer goed gevuld. Papa had nog een ijsje ergens anders gehaald dus gingen we op een bankje zitten. Kwam er opeens een echt gare gast naar ons dat hij niks hier had en samen was met zijn familie bla bla conclusie hij was niet helemaal goed... Daarna snel weggegaan en toen nog ergens een wijntje en biertje gedronken, weer een goede avond!

WhatsApp Image 2019-11-01 at 22.25.31

WhatsApp Image 2019-11-01 at 22.28.32

Zaterdag zijn we naar de watervallen geweest in Alicante. Dit was uiteindelijk langer dan een uur rijden... Maar het was zo een mooie weg er naar toe had echt het idee dat ik op vakantie was allemaal mooie delen van Spanje gezien. Van Benidorm met de mega hoge gebouwen tot het plaatsje met de watervallen met de schattige leuke huisjes. Eenmaal daar vielen de watervallen een beetje tegen. Of ja het was heel mooi maar we hadden er meer van verwacht. Maar het water was zo mooi helder dus ik denk, ik heb toch mijn bikini aan laat ik er eens in gaan...

KOUD! Dat is wat ik zei en dacht maar ja het zal wel wennen. Maar ik zou geen Aike heette als alles niet perfect zou gaan. Ik liep dus gewoon door het water loop ik op een gladde steen val ik in het water! AARRGGG dit was pas echt koud koud! Maar gelukkig wel mooie foto's opgeleverd haha

WhatsApp Image 2019-11-02 at 20.33.32 (1)WhatsApp Image 2019-11-02 at 20.33.32WhatsApp Image 2019-11-02 at 18.16.48WhatsApp Image 2019-11-02 at 18.16.53WhatsApp Image 2019-11-02 at 18.16.42WhatsApp Image 2019-11-02 at 18.16.03WhatsApp Image 2019-11-02 at 18.16.06WhatsApp Image 2019-11-02 at 18.15.52WhatsApp Image 2019-11-04 at 16.10.51 (2)

Op de terug weg hadden we lekker Hollandse muziek in de auto opgezet en zijn we teruggereden met als tussenstop de Burger king. Mama en Julia hadden een menu van 4,99 en toen kwamen we erachter dat je er een gratis ijsje bij zou krijgen van 2.75 dus wij weer naar binnen voor het ijsje. Nou we hebben iedereen gesproken van de Burger king maar uiteindelijk kregen we het ijsje hoor maar moesten heel de bestelling opnieuw betalen nadat ze het hadden teruggestort want we kregen het ijsje pas vanaf 5 euro haha! Ja weer eens iets meegemaakt.

Zondag zijn we naar de watervallen in Elche geweest. Mama en papa kwamen daar dus gister achter dat die hier waren. Eerst reden we een paar keer verkeerd daarna kwamen we bij een stuk waar je niet verder kon met de auto en moesten we lopen over allemaal stenen en aan de zijkant lagen er allerlei rommel, of ik kan beter zeggen troep. Ik heb letterlijk schoenen, shirts, bank, condoomverpakking, banden etc gevonden daar.

Het was weer een leuke avontuurlijke dag. Eerst liepen we naar de watervallen, deze waren mooi maar vielen ook een klein beetje tegen.

WhatsApp Image 2019-11-03 at 16.05.51 (1)WhatsApp Image 2019-11-03 at 16.05.06WhatsApp Image 2019-11-03 at 16.05.51WhatsApp Image 2019-11-03 at 16.03.44WhatsApp Image 2019-11-03 at 16.05.06 (1)

Daarna zijn we op papa's instinct een lekker stukje gaan wandelen door de bergen. We kwamen uiteindelijk aan bij een grote mandarijnen en sinaasappel kwekerij. Daar hebben we wat mandarijnen geplukt voor te eten oeps haha!

WhatsApp Image 2019-11-03 at 16.05.53

WhatsApp Image 2019-11-03 at 16.06.09

8 km later kwamen we terug bij de auto en toen zaten er allemaal zanderige vingerafdrukken op onze auto. Je zag letterlijk dat iemand onze auto wilde maken aan zijn handdrukken te zien gelukkig is er verder geen schade. De dag hebben we afgesloten met als idee een ijsje bij de burgerking maar kwam uit op 4 keer het 5 euro menu van gister OEPSIEEE ;D!

Maandag vandaag waren we vrij van stage. Julia had lekkere broodjes gehaald en vervolgens ben ik met mama en papa door Elche gelopen en heb ik hun mooie stukjes laten zien. Toen zijn we nog even ergens gaan zitten en hebben we iets gedronken.  Na deze leuke dagen moesten we natuurlijk weer afscheid nemen, helaas! Het was weer fijn om ze te zien maar toch jammer dat ze weer gaan, maar dat hoort erbij!

WhatsApp Image 2019-11-04 at 16.10.49 (1)WhatsApp Image 2019-11-04 at 16.10.50 (1)WhatsApp Image 2019-11-04 at 16.10.50 (2)WhatsApp Image 2019-11-04 at 16.10.49 (2)WhatsApp Image 2019-11-04 at 16.10.50

In de na middag heb ik met Julia lekker uitgebreid gegeten. We begonnen met wat brood en een wijntje, toen had ik tagliatelle carbonara en Julia zalm en als toetje een brownie gedeeld. Maar nu komt het, wij hadden nog dorst dus Julia bestelde: 'Can we have 2 ice tea's please?'  Dus hij zei ja wil je er ijs bij. Dus wij dachten uh ja. Kregen we uiteindelijk warme thee met een ijs klontje in het glas. Geloof me wij kwamen niet meer bij van het lachen maar de thee was lekker hoor haha!

Vanavond hebben we niet echt plannen, waarschijnlijk op tijd naar bed want morgen begint de stagedag weer. Maar eerst nu lekker chillen!

1. Arno Claassen:
    4 november 2019
    Wat een mooi verhaal weer Aike. En wat gezellig dat jullie pap en mam er waren. Begrijp dat je heel blij was ze na een paar maanden weer te zien. Mooie dingen samen gedaan. 👍
  2. Sandra Adam:
    4 november 2019
    Wat een avontuur weer! Gezellig met je pap en mam!
  3. Julia Brouwers:
    4 november 2019
    Super leuk verhaal moppie! Het was erg gezellig. bedankt voor de leuke daagjes :)
  4. Annie de wit:
    5 november 2019
    Ha Aike wat een avonturen gezellig samen met papa en mama ,jammer dat er geen geluid bij zit 😂 in dat ijskoude water 😲
    En de ijsjes moeten wel heel lekker geweest , en je stage week ook weer heel leuk en ik weer genoten van je verhaal 😃😘
  5. Willem en Pietertje Rijkers:
    10 november 2019
    Ola Aike!
    Leuke verhalen, zo te zien is het goed vertoeven en lekker werken daar in Elche☀️. We volgen je avonturen👍🏼. Veel plezier en succes nog!!
    Groetjes van de buurtjes in Uje