Nieuwe vrienden en het lijkt wel vrijdag de 13e!

27 augustus 2019 - Elx, Spanje

Buenos días,

(27-8-2019 en 28-8-2019)

Vandaag heb ik een stuk verhaal van 2 daagjes!

Dinsdag begon de dag met een sportschool zoeken, er zijn er hier mega veel, maar we waren gelijk te vrede met de sportschool tegenover ons! Vervolgens zijn we zelf gaan hardlopen... HEET dat het was, maar wel fijn dat we weer wat hebben gesport. Eenmaal thuis hadden we een lekker koude douche genomen.

WhatsApp Image 2019-08-29 at 11.35.14

Na die oh zo fijne douche, hebben we onze bikini aangedaan en zijn we in Santa Pola op het strand gaan liggen. Maar eerst hadden we bij de Mc donalds wat gegeten. Daarna echt naar het strand. Dit was erg bijzonder. Het strand was van zwart zand. We lagen lekker te zonnen tot we naar de lucht keken. Het was mega zwart. Dus hebben we onze spullen gepakt en zijn we op het terras gaan zitten. Daar hebben we een lasagne gedeeld en wat wijn gedronken.  We vonden het wel mooi zo dus liepen we terug naar de bus.

's Avonds gingen we op het terras zitten in Elche en hebben daar nieuwe mensen leren kennen. Hier hebben we drankjes mee gedaan. En 2 van die mannen waren dansleraars, dus heb ik de Salsa, Bachata en Zumba geleerd. Het was erg gezellig.

WhatsApp Image 2019-08-29 at 11.34.30 (2)WhatsApp Image 2019-08-29 at 11.34.30 (1)WhatsApp Image 2019-08-29 at 11.34.30

De dag erna hadden we met 2 van die jongens afgesproken om naar het strand in Torrevieja te gaan. Wij denken dat doen we wel even. Eenmaal in de bus waren we 1,5 uur onderweg. Vervolgens lekker heel de dag op het strand gelegen en een ijsje gegeten. Toen we terug gingen hadden we de weg gevraagd aan onze nieuwe vrienden. Dus wij naar die plek toegelopen, kwam daar geen bus naar Elche! Nou wij dus weer 20 minuten gelopen naar het busstation. Eenmaal aangekomen daar vroegen we aan de informatie balie 2 kaartjes naar Elche...

Was de laatste bus een half uur geleden vertrokken!

Dus we dachten even na en toen toch maar besloten de bus te maken naar Elche Airport, dit omdat we deze plek kenden! Dus wij 7 euro voor 1 kaartje betaald te hebben, gingen zitten en wachten tot de bus vertrok. Wat erg fijn was, was dat onze telefoons leeg  waren. Maar dit bracht ook iets goed want we hebben lekker diepgaande gesprekken gevoerd. Een dik uur later waren we aangekomen en was het een kwestie van wachten op de goede bus.

Toen we in de bus naar Elche zaten wisten we dat we langer moesten zitten want er zou een bus voor ons appartement stoppen. Nou nee...  We vroegen het aan passagiers in de bus en ze vertelde ons dat het niet het geval was. Dus zijn we maar ergens uitgestapt. We wisten niet waar we waren en hadden geen telefoon voor google maps. We gingen maar lopen en het vragen aan mensen, maar de helft begreep ons niet. We keken naar bordjes, en wisten dat we dicht bij de universiteit lagen dus zijn we die kant opgegaan. We keken op de kaart en we liepen helemaal goed! En toen zagen we het station en wisten we we lopen goed!

Na een dik uur wandelen 2 uur met de bus en een half uur wachttijd voor de bus. Waren we dan thuis. En honger dat we hadden. Dus we hadden online eten laten bezorgen. En het duurde en duurde maar. Ik denk ik ga toch maar eens beneden kijken en een half uur later was hij er nog niet. Dus ik bellen, maar die vrouw sprak geen Engels. Toen heb ik een vriend van mij geappt die vandaag was aangekomen in Spanje voor buitenlandstage. En die heeft met haar gebeld.

Wat nou bleek was dat hij al had aangebeld maar niemand open deed. Dus wij gingen buiten wachten... en het duurde...

Toen we opeens naar ons huisnummer keken. We wonen niet op 44 maar op 46... OEPS! Gelukkig kwam uiteindelijk de pizza meneer en konden we het boven lekker opeten. Was de pizza koud en die van mij smaakte niet lekker. Dus ik maar sla van de dag ervoor gegeten. Die smaakte ook niet. Maar gelukkig was mijn eetlust voorbij.

Het fijne wel was dat we 2 gratis blikjes drinken hadden gekregen. We hadden rond 1 uur 's nachts nog lekker gekletst met Aaron maar daarna gingen we toch maar lekker slapen! Wat een dag was het!

Morgen hebben we lekker een rustige dag en gaan we de stageschool bezoeken!

WhatsApp Image 2019-08-29 at 11.36.43

1. Annie de wit:
    29 augustus 2019
    O en Aike na al die avonturen morgen succes met het kijken en kennismaken met je nieuwe school 😘
  2. Arno Claassen:
    Mooi weer jullie belevenissen te lezen Aike. Groetjes Arno
  3. Marijke:
    29 augustus 2019
    Wat een avonturen weer! Gelukkig bekijken jullie alles van een positieve kant dus dat komt wel goed daar ⛱🍷en veel succes en plezier op de nieuwe school 👩‍🏫
  4. Rosita:
    29 augustus 2019
    Haha Aike!!! Wat een leuke verhalen... Zo te horen vermaken jullie je prima en maken je nu al genoeg mee 😉
    Fijn om te lezen dat het goed gaat!!
    Dikke kus 😘
  5. Nerea:
    29 augustus 2019
    Wat leuk Aike om zo te kunnen lezen dat je je eigen wel red in spanje. We missen je al veel plezier daar met de jongens 😜😘😘