Te laat, i'm sorry

14 oktober 2019 - Elx, Spanje

Ik had wat klachten gekregen dat bepaalde mensen mijn Blog van afgelopen week misten ( Bedankt Mam!). Maar hier ben ik dan met een gloed nieuwe Blog, maar wel wat korter dan jullie normaal van mij gewend zijn ;)

Maandag begon de stagedag weer! De dag verliep goed alleen er is een leerling die continu huilt en zich nog gedraagt als iemand van pre-nursery. Dit is soms erg zwaar want je wilt haar een goede tijd geven maar ook wil je dat de klas er geen last van heeft. En je merkt aan de kinderen uit de klas dat ze er klaar mee zijn. Daarom had ik haar in de ochtend een half uurtje tot een uurtje alleen, er moest een brandweerkazerne gebouwd worden om mee te spelen. Dus ging ik op de gang zitten bouwen en kon zij met de speelgoed wagentjes spelen. Dit vond ze erg leuk en ik ook tot ik erachter kwam dat ik iets verkeerds had gedaan tijdens het bouwen en hier kwam ik bij de een na laatste stap achter en kon ik weer helemaal opnieuw beginnen. Maar uiteindelijk was het zogenaamd gelukt, er was nog steeds iets wat niet klopte maar ik had er vrede mee. Eenmaal terug in de klas vond ze het moeilijk om samen te spelen met de brandweerkazerne met de andere kinderen, dus moest ze weer heel hard huilen. Ik ben die dag nog een paar keer met haar rond gelopen door de school en hierdoor werd ze wat rustiger, gelukkig!

Dinsdag zou ik eigenlijk gewoon heel de dag in mijn eigen stageklas staan ( Reception). Maar uiteindelijk was ik de tweede helft van de dag ook bij nursery. Zelf vond ik dit niet erg, ik vind deze afwisseling juist wel fijn. Ik ken nu beide klassen heel goed maar het is ook erg interessant hoe 1 jaar in leeftijdsverschil, zo een verschil alweer kan maken. Ook zie je verschillen tussen de docenten goed.  Na stage zijn Julia en ik naar de kapper gegaan...

We kregen op het begin een lekkere hoofdmassage en een stoelmassage en toen begon die met het knippen van Julia's haar. Dat ging super snel maar zag er wel heel leuk uit! Toen kwam hij bij mij. Ik liet een foto zien  hoe ik het wilde en had in 'Spaans' uitgelegd hoe en wat... Hij begon met knippen en tijdens het knippen dacht ik Jaa dit wordt mooi. Maar toen kreeg hij de dolle 2 minuten want hij bleef maar knippen, de voorkant van mijn haar werd steeds korter en hij heeft mijn haar uitgedund denk ik of laagjes, iets in die richting. Ik keek in de spiegel en ik zeg je eerlijk ik vond het niks. Maar ik gewoon lachen jaa... leuk haha. Maar ja dan maar wennen en wachten tot het terug gegroeid is. Gelukkig vonden sommige mensen mijn haar wel mooi maar ja zelf moet ik het ook mooi vinden haha! Oh en 's avonds zijn we ergens gaan eten met onze huisgenoot Karla, erg lekker en goedkoop.

WhatsApp Image 2019-10-14 at 21.06.38 (2) Tja het resultaat

Woensdag waren we vrij omdat er een nationale feestdag was in Valencia. En ik kan er een lang verhaal over maken maar ik ben letterlijk naar Alicante gegaan en heb heel de dag op het strand gelegen hihi!

WhatsApp Image 2019-10-14 at 21.06.38 (1)

Donderdag was de laatste dag stage van de week ook vandaag was ik een beetje in beide klassen te vinden. Tijdens PI ( soort van gymmen) hebben we bellen geblazen en deze moesten de kinderen kapot slaan, dit gaf een komisch effect! Verder heb ik de kinderen begeleid met taal en spelling. Wat ik erg fijn vind aan mijn stage is dat elke keer wanneer we aan het werk gaan ik mijn eigen groepje heb met opdracht. Zo heeft mijn stagebegeleider een groepje en de onderwijsassistent. Zo kan ik me echt focussen op de kinderen die moeite hebben met iets. 's avonds hebben we lekker onze kerstmannen chocolade gegeten tijdens een goede avond netflix!

Vrijdag was ik erg effectief bezig, al zeg ik het zelf. Eerst heb ik een hoofdstuk geleerd vervolgens het hele huis schoongemaakt en daarna nog even wat schoolwerk af gemaakt. In de avond zijn we naar A'ljub gegaan en geloof het of niet alle winkels afgezocht maar ik heb een nieuwe bikini. En geloof me dit was de enige winkel waar ze een bikini verkochten... Verder heb ik nog best veel gekocht ;)

WhatsApp Image 2019-10-14 at 21.07.09

Zaterdag zijn we eerst lekker naar de beach gegaan. Het was super gezellig we kwamen Ross tegen. En geloof me als je gekke mensen kent hij is nog gekker dan gek en komt uit Engeland. Hij heeft een soort groep dat hij Butterflies noemt en iedereen die hij tegen komt en mee praat hoort daar bij. En hij kent voortaan super veel mensen haha! Maar wij dus kletsen kwam een vriend van hem erbij uit Braziliën nou en hij was nog gekker en grappiger. Maar ja wij hadden dus zo veel fun dat we de tijd vergaten en nog maar 20 minuten hadden om de bus te halen!!! En normaal lopen we er dik 20 minuten op. Zo snel we konden alle spullen gepakt en half gerend loopt naar de bus waren we op tijd.... Kwam de bus pas een uur later, bezweet voor niks.

's Avonds gingen we gezellig uit in Alicante en hebben we super veel nieuwe mensen ontmoet en het was weer kei gezellig! We sliepen lekker om half 10...

WhatsApp Image 2019-10-14 at 21.07.09 (2)WhatsApp Image 2019-10-14 at 21.07.09 (3)WhatsApp Image 2019-10-14 at 21.07.09 (4)WhatsApp Image 2019-10-14 at 21.06.38 (3) Jaja het is mij gelukt om mijn haar te fatsoeneren!

En de zondag heb ik helemaal niks uitgevoerd dan eten en netflixen oh en een kleine buik workout!

Uiteindelijk stiekem toch nog een lang verhaal, Maar ja jullie kennen mij eenmaal, niet alleen via de blog, maar ik blijf altijd maar praten! Tot snel weer!

1. Annie de wit:
    14 oktober 2019
    Hoi Aike weer genoten van je belevenissen deze week, de bus blijft een dingetje he 😂maar wel een bikini leuk ,en ik lees dat je er wel een gezellig uitgaansleven hebt je geniet er fijn van .
    Groetjes en liefs oma 😘
  2. Steffie:
    15 oktober 2019
    Hoi Aike! Ik snap wel dat jij je blog vergeten was, jij hebt het veel te druk daar en erg gezellig zo te lezen!!!!
    Veel plezier deze week weer❣️
  3. Sandra Adam:
    15 oktober 2019
    Zo te zien heb jij het echt super goed naar je zin! Je haalt er alles uit! Leuk hoor!!! Doe je goed. En je verhalen zijn prachtig om te lezen. Veel plezier nog besty!!!!
  4. Karin:
    19 oktober 2019
    Leuk verhaal Aike, net wat meer details 😉!
    Altijd fijn om ook jouw ervaringen te lezen.
    Volgens mij hebben jullie het erg leuk.