Jaa taxi ook weer gehad

20 oktober 2019 - Elx, Spanje

Queridos lectores,

Deze week heb ik besloten om wat notitie tijdens mijn stage op te schrijven zodat ik daar wat meer inhoudenlijker informatie over kan geven!

Maandag begon ik niet in Nursery maar in mijn eigen stageklas. Doordat er in Pre nursery ( Julia's klas)  een leerkracht een maand is uitgevallen, hadden hun Yanira ( docent uit mijn klas) nodig deze maand. Dus vandaar zou ik voortaan deze maand gewoon op de maandag in deze klas zijn. Wat heel leuk deze ochtend was dat ik de kinderen mocht verassen. We hadden buiten een wit papier neergelegd met groene afdrukken van een dino erop.  Ik ging naar buiten en vervolgens super blij tegen de kinderen vertellen dat ze mee naar buiten moesten om te komen kijken. Dit deden we ter introductie van ons nieuwe boek over de dino. Super leuk om de kinderen zo gelovig te zien. De dag liep heel gewoon ondanks dat Yanira er niet was, wel heb ik de indruk dat ik meer verantwoordelijkheid krijg. Ik mocht vandaag bijvoorbeeld alleen met de kinderen de snackbreak doen!

Dinsdag mocht ik met de kinderen in groepjes steeds oefenen met de rijmwoorden. Ze vonden dit erg lastig. Maar wel heel leuk om met hun te doen in een spelvorm. Eind in de ochtend heb ik year 3 geholpen met wat werkjes op te hangen. In de middag was mr Hickman er ( de directeur) hij gaf de schrijfles, ik mocht samen met een leerling apart zitten die moeite heeft met schrijven én concentreren. De leerling had nu meer oog voor het werk maar was nog steeds snel afgeleid. Ik eindigde de dag wel in Nursery omdat Yanira even terug was om een ouder gesprek te vertalen tussen de ouders en mijn stagebegeleider. Eenmaal thuis had ik zin om te sporten maar ons abonnement is afgelopen dus heb ik op youtube een uur lange training gevolgd en die was echt TOP!

Woensdag begon ik de dag met kinderen in groepjes buiten een opdracht te geven. Ze moesten objecten vinden en die tot 5 opbouwen. Het doel was dat ze zagen dat je een zelfde hoeveelheid hebt maar nog een andere hoogte/breedte kan hebben. Wat interessant was dat de kinderen die hier normaal heel goed in zijn ( de slimmere) de opdracht niet goed uitvoerde omdat ze niet luisterde en wel dachten dat ze het konden. Na deze opdracht heb ik een reflectie over hoe de kinderen het deden geschreven in het Engels voor mijn stagebegeleider. Wat ik echt super leuk vind is dat ik in de pauzes lekker kan ravotten met de kinderen zo leuk om die kinderen zo aan het lachen te zien. Aan het einde van de middag hebben de kinderen zelf hun sandwich gemaakt en die daarna opgegeten als snackbreak, heerlijk die rust.

Donderdag, de laatste stagedag alweer. Vandaag mocht ik met groepjes gaan rekenen tot  10 en als ze het konden tot 20. Ik had hulp van soort blokjes in het blauw en rood. Ik koos hoeveel rode blokjes en daarna moesten ze kijken hoeveel blauwe blokjes erbij kwamen om 10 te krijgen. Ik heb per groepjes heel erg naar niveau gekeken en hierop ingespeeld. Bij een groepje zelfs heb ik het groepje nog eens gesplit omdat 2 kinderen makkelijk tot 20 aankonden en de andere 2 daar nog niet klaar voor waren. Daarna heb ik er een reflectie van geschreven. Tijdens de schrijfles heb ik nog 2 kinderen geholpen die het erg lastig vinden met schrijven. Ik heb een paar weken al verteld dat ik met kinderen schrijf oefeningen doe met playdoo. Maar een leerling wilde dit steeds niet maar eindelijk vandaag was het gelukt: ik vertelde de leerling dat ik een geheimpje had en dat die heel zachtjes met mij moest lopen. Toen pakte ik de klei en vertelde ik dat ik van de monsters van de dodjo's had gehoord dat ze zin in een worst hadden en pannenkoeken. Hij geloofde het helemaal en zo hebben we uiteindelijk alle oefeningen gedaan en er kwamen zelfs meer kinderen bij kijken omdat een andere leerling het ook geloofde en het door wilde vertellen, ik moest stiekem wel lachen. Echt top om te zien dat het eindelijk lukte en ook fijn dat mijn stagebegeleider ook trots op mij  was!

Na stage zijn we gaan eten bij een kebabzaak en daar hebben we hem even uitgelegd hoe je een kapsalon maakt en nu zijn we voortaan vaste klant want hij was super lekker! Eenmaal thuis snel klaargemaakt want dankzij Senja Arts wisten wij dat er een stadje verderop van Alicante een super dik feest was waar je vanaf 10 uur 1 euro betaald voor al het drinken en per uur het een euro duurder wordt. En dankjewel Senja want het was echt een top feest. Maar ik zou even uitleggen hoe we er zijn gekomen. Ik had alles uitgewerkt op mijn telefoon met bus tijden en hoe en wat dus wij kwamen aan op busstation in Alicante maar konden nergens deze bus vinden. Wij dus aan mensen vragen zei ze dat we een taxi moesten pakken naar die busstop en dan de bus pakken. Dus wij nemen een taxi gaan naar die busstop, komt die bus daar helemaal niet. Wij dus overnieuw aan mensen gevraagd en hun vertelde ons ook dat die bus hier helemaal niet komt. Dus wij maar een taxi gebeld om naar de plek te komen. We waren uiteindelijk 15 euro pp kwijt heen en terug. Rond een uur of 3 zijn we naar Alicante gegaan en daar hebben we nog even gefeest.

WhatsApp Image 2019-10-20 at 16.46.35WhatsApp Image 2019-10-20 at 16.46.00WhatsApp Image 2019-10-20 at 16.46.18WhatsApp Image 2019-10-20 at 16.45.19 (1)WhatsApp Image 2019-10-20 at 16.45.19

Rond een uur of 6 hadden we het wel gezien dus wilde we met de trein terug, en wij rennen naar die trein met ons kaartje wij willen erin is het pikken donker... Dus wij dachten we gaan maar even vragen of dat dit de goede trein is. En ja hoor 3 keer raden welke trein niet vertrok, ja onze trein naar huis. Nou wij weer een uur gewacht en geslapen op het treinstation en konden we lekker naar huis.

Vrijdag hebben we eigenlijk verder helemaal niks uitgevoerd haha!

Zaterdag begon ik de dag met een goede sessie leren en daarna weer het huis schoongemaakt. Toen nog even netflixen en 's avonds zijn ik en Julia naar ons favoriete goedkope tentje gegaan om te eten. En daarna met een lekker ijsje naar huis gelopen.

Vandaag begon de dag niet zo snugger haha. Ik denk ik doe mijn Bidon een keertje in de vaatwasser, vandaag haalde ik hem eruit en nu is die de helft zo klein en helemaal verbogen OEPSI! Daarna zijn Juul en ik naar het winkelcentrum in Elche gegaan voor wat winter kleren voor Julia, bleek er niks open te zijn! Maar gelukkig de bioscoop wel. Dus hebben we lekker maleficent 2 gekeken in het Spaans echt super mooie film! Eenmaal thuis wilde we douchen, hebben we gedoucht onder een ijskoude douche en ik moest nog wel mijn haren wassen dus je kan wel geloven hoe dat was. En nu ga ik de rest van de dag niet zoveel uitvoeren geloof ik hihi!

1. Marijke:
    20 oktober 2019
    Blijft lastig dat openbaar vervoer😅. Gelukkig zijn jullie optimistisch genoeg om toch te kunnen genieten 👍🎈🍀🎈
  2. Arno Claassen:
    21 oktober 2019
    Wat geweldig weer om te lezen Aike...mooie belevenissen..en oh..oh..dat openbaar vervoer vervolgt jullie wel..😂😂😂
  3. Annie de wit:
    21 oktober 2019
    Haha aike wat een leuke stageweek weer en toch altijd komen waar je wilt zijn met of zonder bus en trein 😃😘
  4. Peter:
    21 oktober 2019
    Tjonge Aike weer mooie verhalen,je zou ze straks moeten bundelen heb je een geweldig boek over je stage daar in Spanje 😀