Een hakken hemel

29 september 2019 - Elx, Spanje

Hoiihoii!

7 uur stond de wekker maandag om naar stage te gaan. Op de maandag hadden we voortaan afgesproken dat ik in het begin bij Nursery zou staan. Uiteindelijk heb ik hier heel de dag gestaan, en we hebben daarom ook voortaan afgesproken dat ik de maandagen daar stage loop omdat ze anders maar met 1 echte docent zijn en een stagiair, en nu zijn we met 2 stagiaires.

Dinsdag begon de dag erg leuk op stage, ik en de onderwijsassistent in de klas kregen een milka reep van mijn stagebegeleider omdat ze erg blij met ons is. Maar rond de kleine pauze kreeg het opeens een hele andere winding, een leerling wilde een blok pakken van een andere leerling dus ik zei er iets van dat het het terug moest geven en toen sloeg  hij met zijn vuist tegen mijn oog. Dit had ik persoonlijk nog nooit meegemaakt, het deed niet perse veel pijn maar het was vooral een schok moment. Ik nam de leerling mee naar binnen en vertelde hem om zijn naam naar beneden te doen. Mijn stagebegeleider zag dat er iets mis was en vroeg wat er gebeurde. Ze zei dat hij niet alleen zijn naam omlaag moest doen maar ook naar de directeur moest gaan. Ze vertelde me dat wanneer zulke dingen gebeuren je die gene gewoon naar de directeur mag brengen. Eventjes later was ik weer bijgekomen van de schrik. Mijn stagebegeleider en onderwijsassistent vertelde mij dat hun precies het zelfde hadden gereageerd toen dit bij hun voor het eerst voorkwam. Ondanks dit natuurlijk niet iets goeds is wat er gebeurde ben ik toch blij  dat het is gebeurd want je leert er wel van en nu weet ik wat ik kan doen als zulke situaties ooit zich vaker voordoen, ook in Nederland. Voor de rest was het een erg leuke dag.

Woensdag was eigenlijk een gewone normale stagedag en donderdag ook. Ik heb kindjes mogen helpen met rekenen en schrijven. Ze moesten een tekening maken en daaronder iets schrijven. Waar ik erg onder de indruk van ben is dat ik het gevoel heb dat kinderen op deze leeftijd op deze school al veel meer 'weten'. Ik bedoel hiermee dat in de kleuterklas in Nederland kunnen de meeste niet hun naam schrijven op 4 jarige leeftijd of laat staan al zinnen schrijven. Maar ook nog niet echt rekenen op het niveau wat ze hier leren. Op deze school moeten ze elke dag als ze binnen zijn hun naam schrijven. De donderdag sloten we af met een klein borreltje op een terrasje met de collega's.

WhatsApp Image 2019-09-29 at 12.48.48 (3)

Donderdag avond hebben Julia en ik uitgebreid tapas gerechtjes gemaakt en opgegeten. Tussen in hebben we ons klaar gemaakt om een stapavondje te houden in MIO. Voordat we naar MIO gingen zijn we bij ons favoriete 1 euro restaurantje een drankje wezen doen. Opeens kwamen er een paar jongens bij zitten, dus hebben we daarmee geklets. Eentje kon wel Engels en de andere alleen Spaans of Frans. Het was erg grappig want Julia en ik hebben allebei helemaal niks met Frans en die gast bleef maar er over door praten over de Franse taal. Toen we naar MIO gingen wilde ze mee maar eigenlijk waren we wel een beetje met hun klaar, ze waren wel aardig maar die Franse was een beetje irritant. Toen stonden we in de rij met hun, mochten hun uiteindelijk niet naar binnen omdat hij nog een trainingspak aanhad, dus wij stiekem wel lachen en mooi naar binnen gegaan.

Het was binnen super leuk en zagen onze huisgenoten weer en hebben daar nog bijgestaan. Uiteindelijk gingen we denk ik rond 7 uur slapen of half 7 hihi!

WhatsApp Image 2019-09-29 at 12.48.48 (2)

Vrijdag hadden we een erg rustige dag we zijn Elche verder gaan verkennen. Want we waren er vorige week zondag achtergekomen dat Elche stad groter was dan wij dachten. Dus wij mooi rondgelopen viel het uiteindelijk wel mee van wat wij dachten, maar wat was het mooi. We kwamen op plekjes waar we maar bleven zeggen WAUW. Toen kwam de complottwist wij liepen een straatje in en op het einde keken we en dachten wow ik herken het hier. Dus wij nog een keer kijken waren we uiteindelijk zonder te weten weer helemaal terug gelopen waar we ongeveer begonnen zijn, klinkt vreemd maar het was echt zo grappig we stonden met een mond vol tanden haha.

WhatsApp Image 2019-09-29 at 12.49.45 (1)WhatsApp Image 2019-09-29 at 12.49.45WhatsApp Image 2019-09-29 at 12.49.45 (3)WhatsApp Image 2019-09-29 at 12.48.48 (1)

Zaterdag zijn we lekker wezen zonnen in Alicante en vervolgens naar een mega groot winkelcentrum gegaan op een half uur lopen van het strand. Nou wat we daar toch zagen. Een hemel ging open, er was een winkel waar alle hakken en slippertjes maar 9 euro waren, dus ik en Julia hebben allebei nieuwe sleehakken gekocht. We waren echt zo blij daar of dat we in een snoepwinkel waren waar alles gratis was. Dus nu heb ik mijn tweede paar hakken in 2 weken tijd gekocht haha! Dus nu wordt mijn doel om uiteindelijk met hakken een opstapavond vol te houden, want zo veel mensen dragen dat tijdens opstap. We sloten de dag af met lekker een pizza en serie kijken.

WhatsApp Image 2019-09-29 at 12.48.48

WhatsApp Image 2019-09-29 at 13.19.32

En vandaag ben ik begonnen met leren, eigenlijk zou ik gister de helft doen maar ik had er echt geen zin meer in dus heb ik net alles geleerd. Dadelijk ga ik lekker handbal kijken op de live stream en verder hebben we nog geen plannen!

1. Peter:
    29 september 2019
    Hoi Aike was weer een spannende week en daar heb je weer een fantastisch verhaal van gemaakt.Nog veel wijsheid en plezier daar in het mooie Spanje
    Gr Peter de Wit
  2. Annie de wit:
    29 september 2019
    Oef Aike weer en ervaring rijker in het onderwijs 😳 even schrikken en weer verder knap van je . Je hebt het wel erg gezellig daar en misschien toch maar goed dat je een hutkoffer hebt bijna 😃want dit zullen de laatste sleetjes 😂 niet zijn , veel plezier weer deze week 🥰
  3. Rosita:
    Hey Aike....
    Jeetje dat zal idd schrikken geweest zijn! Maar mooi dat je er juist een leermoment van maakt, in ziet! Knap!
    Oelala..... Ik wil ook schoenen voor 9 euro shoppen! Wat n super leuke sleehakken!!!
    Leuk weer je verhaal gelezen te hebben!
    Kus
  4. Arno Claassen:
    29 september 2019
    Weer een mooi verhaal Aike van jullie belevenissen..en dan sleehakken voor €9,00 nee..die moet je gewoon kopen toch..😂😂😂
    Wel een pijnlijk leermomentje voor je..Auw..😱nu weet je gelukkig wel wat je moet doen bij herhaling..😉
    Groetjes en geniet er van daar👍🏻👍🏻👍🏻
  5. Ellie Kuitert:
    4 oktober 2019
    leuk weer iets van je te lezen, Aike! Je hebt je hoogte- en dieptepuntjes daar, zie ik wel (Hoogte;sleehakken/diepte: mishandeld door een kleuter? ) Hoe dan ook, zondag zullen we je best missen tijdens de familiedag; fijn weekend!