Eens een keer een andere manier van vertellen

25 november 2019 - Elx, Spanje

De afgelopen week was weer een leuk weekje op stage! En hierbij ook een klein updateje over hoe stage verder loopt:
Het is echt weer fijn dat Yanira terug in onze stageklas is je merkt zo toch dat die extra handen fijn zijn. De maandag was ik weer in de ochtend in nursery, middag in reception en namiddag weer in nursery dit is weer gewoon elke week zo.

We hebben elke 2 weken hebben we een boek wat ik ooit al eerder heb verteld en daar zijn de opdrachten dan ook op gebasseerd. Het is heel grappig hoe mijn stagebegeleider hier mee omgaat want ze vindt de boeken die ze in Alicante gekozen hebben maar matig... zo hadden we de eerste 4 weken 2 boeken over beren en zouden we er eigelijk nog een daarna krijgen maar hadden we tpch maar voor een andere gekozen. En nu hebben we al 2 keer een boek over Vegtables. Ze is helemaal klaar met die groentes en beren boeken haha!
Maar het boek van deze periode was echt maar echt saai je kon er bijna niks mee doen! Maar genoeg over boeken.

Ik lees trouwens elke week nog met de kinderen in de pauze hun boeken, dit vind ik echt een leuke taak omdat ik steeds mag schrijven hoe ze hebben gelezen en of ze klaar zijn voor een ander boek. Een erg leuke verantwoordelijkheid. Die oefeningen die ik met een aantal leerlingen zou doen voor hun vingers is een beetje verminderd dit vooral om dat een van de 2 waar ik dat mee die nu even 4 weken in Bali zit en de andere 9 van de 10 keer niet mee wilt werken haha!

Tijdens het eten kunnen de kinderen nog al remoerig zijn daarom hebben ze de golden table bedacht, hierbij mogen er elke week de best manierde kinderen een een tafel eten met een echt bord en hogere stoel een beetje vip achtig. Het is leuk om te zien hoe hard ze soms hun best daarvoor doen en hoe erg ze genieten als ze daar mogen zitten.

Voor school moeten wij POPS maken en vorig jaar wilde ik als pop duidelijke orde houden. En waar ik tot conclusie tot ben gekomen is dat ik dat hier onbewust mee bezig ben gaan houden en dit ook beter doe nu! Ik denk dat dat komt omdat hier ook gewoon heel duidelijk is wat er gebeurt met een kind die niet luisterd. Zo hebben ze een lijst hangen met onderin out, daarboven time out, in het midden hangt iedereen, omhoog hangt here en helemaal boven aan hero. Wanneer je iemand waarschuwt en ze luisteren niet kun je ze daarna het nog een keer zeggen en anders zeg je dat ze hun naam naar beneden moeten doen, als ze dat doen betekent het dat ze een zandloper lang een timeout hebben in de klas en ze in het groene boek worden geschreven. Als een kind iets erg doet kan ze naam ook helemaal naar beneden moeten dan komt zijn naam ook in het groene boek en wordt je naar een andere klas voor een tijdje gestuurd of naar de directeur. Doordat je deze duidelijkheid hebt kan ik ook makkelijk zeggen als je nu niet luisterd dan gaat je naam naar beneden en vaak luisteren ze dan wel, hun weten waar ze aan toe zijn en ik ook wat ik kan doen.

WEEEKEND
Omdat verhaal niet al te langdradig te maken ga ik het kort samenvatten haha:
We hebben bij New ton restaurant een ober ontmoet een aardige gezellige jongen en daar hebben we pas met een vriend van hem al een keer gezellig gezeten! En het komt er op neer dat we deze week eigenlijk heel het weekend met hun hebben afgesproken, opstap gegaan en we hebben voor hun Nederlandse dingetjes gemaakt zoals pannekoeken en tosti's en we hebben ze een kapsalon laten eten, want tja dat kennen ze niet maar vonden ze wel goed lekker !

WhatsApp Image 2019-11-25 at 20.36.14 (2)WhatsApp Image 2019-11-25 at 20.36.14 (1)Screenshot_20191125-135218_Instagram

Oh trouwens als we bij ons met alle meiden achter elkaar willen douchen word de douche steeds kouder en raad eens wie er deze week na het sporten lekker heeft mogen afkoelen haha

WhatsApp Image 2019-11-25 at 20.36.14

Het was dus een erg gezellig weekend :)
En ik dacht laat ik eens een keer mijn week op een andere manier vertellen dan normaal, ben benieuwd wat jullie fijner vinden lezen!

1. Marijke:
    25 november 2019
    Hoe je het went of keert het blijft gezellig om te lezen. 👍🍀
  2. Arno Claassen:
    25 november 2019
    Het blijft gezellig om mee te mogen liften in je belevenissen Aike . Geweldig. Je schrijft/vertelt mooi. Het is iedere keer genieten👍😉
  3. Annie de wit:
    26 november 2019
    Hoi Aike
    Heb weer genoten van je verslag heel duidelijk 😀 is leuk hoe het op school gaat en het stappen net zo leuk en gezellig lees ik wel ,en Aike een beetje sneller als je warm water wilt hebben ,veel plezier .😂😘